​مدرسه آنلاین زبان روسی

آدرس ما
تهران، پاسداران خانه سام طبقه 5
با ما در ارتباط باشید
Info@ruonline.ir
شماره تماس
 09204133832

دانشگاه های برتر روسیه

دانشگاه های روسیه

دانشگاه های روسیه از جمله معتبرترین مجموعه‌های تحقیقاتی و پژوهشی به شمار می‌آید که علاقه روزافزون مشتاقان علم را برای گرفتن ویزای تحصیلی روسیه دو چندان کرده است. البته از هنگامی که زبان برخی از دانشگاه‌های این کشور از زبان روسی به انگلیسی تغییر کرده است؛ تحصیل در روسیه به عنوان بهترین مقصدهای مهاجرت برای تحصیل محسوب می‌شود.

اکثر متقاضیان ادامه تحصیل در این کشور به دنبال بهترین دانشگاه های روسیه برای پزشکی و دندانپزشکی هستند. از این رو فدراسیون روسیه در چند سال گذشته برنامه‌های خاصی برای پیشرفت سطح کیفی موسسات پژوهشی و آموزشی عالی اجرا کرده است. در این مطلب شما را با ۱۰ تا از بهترین دانشگاه های مسکو و روسیه آشنا می‌کنیم،

دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو

دانشگاه دولتی لومونوسوف در رتبه‌بندی دانشگاه های برتر روسیه در رتبه اول قرار دارد و در رتبه‌بندی دانشگاه QS BRICS  توانسته رتبه سوم را اخذ نماید. این مجموعه در سال 1755 تاسیس شده و یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین دانشگاه های روسیه به شمار می‌آید که بیش از 40000 دانشجو در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد. اکثر دانشکده‌های دانشگاه دولتی مسکو در حدود پنج کیلومتری مرکز شهر مسکو بر روی تپه‌های اسپارو قرار دارند که مشرف به رودخانه مسکوا هستند و از بلندترین نقاط شهر محسوب می‌شوند. این دانشگاه شامل چندین دانشکده مهم همچون: روزنامه نگاری، شیمی، فیزیک، زیست‌شناسی، فلسفه، حقوق و مهندسی بوده و دارای تعدادی موسسه و مراکز علمی تحقیقاتی است.

 

دانشکده عالی اقتصاد دانشگاه تحقیقات ملی

دانشگاه ملی تحقیقات و مدرسه عالی اقتصاد (HSE) که در بین دانشگاه های برتر روسیه، رتبه دوم را دارد به عنوان یک مدرسه اقتصاد در سال 1992 شروع به فعالیت کرده است.  دانشکده عالی اقتصاد خیلی سریع مانند یک دانشگاه تحقیقاتی چند رشته‌ای هم در روسیه و هم در سطح بین المللی شهرت خوبی کسب کرد. این مرکز به عنوان یکی از دانشگاه های مسکو بوده که پردیس‌های در نیژنی نووگورود، پرم و سن پترزبورگ دارد.

دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ

دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ، که برخی ادعا می‌کنند از قدیمی‌ترین دانشگاه های برتر روسیه است، ریشه در آکادمی علوم سن پترزبورگ قبلی دارد که در سال ۱۷۲۵ تشکیل شد. این دانشگاه در جزیره باستانی واسیلیفسکی واقع شده که با خطوط مترو و تراموا به یکدیگر متصل می‌شوند. دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ به طور قابل توجهی کوچک‌تر از دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو بوده و بیش از ۳۲۰۰۰ دانشجو در آن تحصیل می‌کنند.

با این حال، این مرکز در بین لیست دانشگاه های روسیه به دلیل دارا بودن تمامی امکانات فرهنگی و ورزشی و همچنین نزدیکی به تمام جاذبه‌های سن پترزبورگ مزیت ویژه‌ای را دارد. همچنین دانشگاه دولتی سن پترزبورگ به خاطر موفقیت بالا در آموزش رشته‌های زیر مجموعه پزشکی با استاندادهای غربی به عنوان دانشگاه برتر پزشکی روسیه به حساب می‌آید.

آکادمی ریاست جمهوری روسیه اقتصاد ملی و مدیریت دولتی

مقامات روسیه برای گرفتن تصمیات خود و تئوری‌پردازی متاثر از آکادمی ریاست جمهوری بوده و جلسات مهم خود را در محل جلسات این مرکز برگزار می‌کنند. این مجموعه با داشتن رتبه چهارم در بین دانشگاه های برتر روسیه دارای دانشکده‌های معتبر مالی، بانکداری، حقوق و اقتصاد هست. پس اگر قصد تحصیل در روسیه در یکی از این رشته‌های بالا بوده توانسته این دانشگاه را انتخاب نمایید

دانشگاه فدرال کازان (KFU)

دانشگاه فدرال کازان در سال ۱۸۰۴ تأسیس شده، یکی از دانشگاه های برتر روسیه است که رشته‌های فارماکولوژی، زیست پزشکی، زمین‌شناسی، شیمی، فیزیک، نفت و گاز، فناوری نانو و فناوری اطلاعات بسیار معروف و دارای سطح بالایی از علم و دانش می‌باشد.

.

 

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش